Jump to content

Join the future of EdTech

Moving data from point A to point B should be safe and easy - and with EduCloud it is! You get all the tools you need to take control over your data and see how and where it is shared in real time.

Sign Up
  • 1

Felaktigt format på id


Andreas Henriksson
 Share

Question

Hej,

Vi har problem med inkompatibel data bla från er /organisations ändpunkt där minst ett organisationselement har ett felaktigt id format. Enligt standarden SKALL alla id'n vara av formatet UUID, men bevisligen skickar ni även id'n i andra format vilket gör det omöjligt att ta emot er data då konvertering till UUID är omöjligt.

När kan man förvänta att denna standardavvikelse är löst?

Link to comment
Share on other sites

16 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
1 minute ago, Jonas Erlandsson said:

Det kräver att er kund hör av sig till oss och ber oss slå på en experimental-flagga för att de förändringarna ska slå igenom.

Vad innebär experimental-flaggan i övrigt förutom just denna uppdatering? Är det andra förändringar som även ligger under denna flagga och som kommer slå igenom om flaggan aktiveras?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Det finns ett par olika experimental-flaggor varav denna är en av dem, så får du flaggan för uuids så är det bara den ändringen som görs.

Det låter kanske lite luddigt, men vi kommer skriva en artikel om vilka olika experimental-flaggor vi har och vad de gör för att förtydliga detta.
Länkar till den här när den är uppe.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

@Jonas Erlandsson vet du hur ni kommer göra med ert "demodata" som kan nås via "educlouddemo.testkey" användaren? Satt nämligen och gjorde en slagning mot /organisations ändpunkten för att försöka kolla hur väl vår klient kan läsa ert demodata, men ser att där finns det fortfarande icke-guid id'n på organisationselementen.

Kommer den experimentella-flaggen för denna ändring även slås på för demo datat i närtid?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Den kan vi nog inte ändra på förrän det är helt ute ur experimental-fasen eftersom det inte speglar verkligheten.

Jag förstår dock hur du tänker, men eftersom den är generisk så blir det konstigt.
Kanske att man skulle kunna skapa nya nycklar som innehåller alla experimental-flaggor.
Jag undersöker detta.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
14 hours ago, Joe Siltberg said:

finns det någon uppdatering kring detta att läsa demodata med giltiga UUIDs? Finns det någon annan test-nyckel som kan användas?

Det finns i dagsläget bara en publik test-nyckel man kan använda, men jag förstår hur du tänker.
Jag tar detta med mig, men räkna inte med att det ändras på något denna sidan av årsskiftet.
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. You can also read up on our Privacy Policy