Jump to content

Join the future of EdTech

Moving data from point A to point B should be safe and easy - and with EduCloud it is! You get all the tools you need to take control over your data and see how and where it is shared in real time.

Sign Up
  • 0

En månad senare och fortfarande inga Oauth nycklar levererade - finns Educloud på riktigt?


Mikael Nordlander
 Share

Question

Det är ingen bra start på detta eller uppleverlse... Jag har fått uppgift från vår säljare att jag skulle lägga ett supportärende för att få access, jag gjorde det 23:e mars och har fortfarande inte fått tillgång, detta trots flera påstötningar där man också lovade att lösa detta samma dag. 

Så jag skriker: HJÄLP!!! Kan någon hjälpa mig så vi kan få prova detta?! 

 

Link to comment
Share on other sites

4 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Nycklar är fixade nu förstod jag det som @Mikael Nordlander. Har ni några specifika frågor kring APIerna så är det bara att posta för glatta livet!

 

ps. Markera gärna ett bästa svar så besvarade frågor lätt filtreras och så är det ju bra för statistiken också förstås ☺️
 

Lycka till med integrationerna!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

EduCloud finns, ett bra steg på vägen dock inte riktigt framme till 100% ännu. 
Nyfiket undrar jag vad hur ni skall använda EduCloud (undrar jag (Martin) som jobbar åt Göteborgs stad där vi har det som indata till vår egen ”datahub” som även den erbjuder SS12000 till våra lärplattformar.)

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Tack Jonas, det var lite det jag hoppades på 🙂 Har svarat dig nyss också. 

Till Martin: En förhoppning är att vi ska kunna läsa ut data från IST Administration där vi idag nyttjar RPA, jag tror inte vi kommer lyckas med allt som jag läser specifikationen men det kan också öppna lite nya möjligheter. Vi har väl också vad man kan kalla en "datahub" dit vi tankar ut information, nu var det inte min tanke att vi skulle tanka ut information utan mera kunna slå mot Educloud när vi behöver hämta informationen. Jag tar gärna ett snack med er om ni kommit igång lite om ni har tid. 

Mikael 

Sundsvall kommun

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. You can also read up on our Privacy Policy