Jump to content

Join the future of EdTech

Moving data from point A to point B should be safe and easy - and with EduCloud it is! You get all the tools you need to take control over your data and see how and where it is shared in real time.

Sign Up
  • 0

Demo data

Tomas
 Share

Question

God kväll!

Jag arbetar som frilans för ett antal kunder där jag inte sitter direkt med deras data utan bygger en modell generellt baserat på Educloud. Jag hämtar data från demokunden (educlouddemo.testkey) men saknar ett antal saker som jag funderar på om dessa finns med hos en skarp kund. Några frågor som jag hoppas ni kan svara på

• Attendance/Absence får jag bara negativa besked om att dessa inte är implementerade när jag anropar dem. Är det samma för en "riktig" kund eller gäller det bara Demo?
  • När jag hämtar Betyg så finns inga referenser i RegisteredBy utan enbart 0000000-000.... I en riktig miljö så finns det en korrekt referens?
  • Jag saknar också element för gradingTeacher samt group i Betyg och funderar precis om ovan om dessa finns med i en skarp miljö?

I övrigt tycker jag det fungerar bra men skulle som ni förstå vilja ha tillgång till bättre testdata för att kunna validera mina modeller

/Tomas

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0

God morgon.

Attendance/Absence är inte implementerat i SS12000 i skarpt läge heller.
Betyg.registeredBy kan innehålla data. Såvitt jag vet så är det en referens till ett namn i grundsystemet, vilket inte stämmer med modellen. Därför är det troligtvis bara nollor i uuid-format och det är samma sak med gradingTeacher. 

Tack för feedbacken. Jag skickar den vidare.

• Like 1