Jump to content

Join the future of EdTech

Moving data from point A to point B should be safe and easy - and with EduCloud it is! You get all the tools you need to take control over your data and see how and where it is shared in real time.

Sign Up
  • 0

/absences returnerar 400 - Wrong data in the response


Jonas F
 Share

Question

Hej!
Gällande SS12000 och absences . Försöker hämta ut frånvaro och får felkod 400 tillbaka. Andra anrop har fungerat bra.

400
message: "Wrong data in the response."
code: "OBJECT_MISSING_REQUIRED_PROPERTY"

Vad kan det bero på?

Mvh, Jonas

Link to comment
Share on other sites

12 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Hallå Henrik.

Tack, det går bra. Vi har nu ett API för att läsa frånvaro.
Dokumentationen finns här: https://ist-group-ab.stoplight.io/docs/students/5gdwud6vg21vl-attendance

Access är dock ingenting som jag driver eller har någon vidare bra koll på (jag är så mycket tekniker man kan vara 😃 ).
Det får du gärna ta med er kontaktperson.

Det jag däremot kan hjälpa till med är om det finns några frågor när ni sedan implementerar det.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Tack för svaret. Finns det något annat sätt vi kan använda för att hämta ut frånvaron?

Absences står med i dokumentationen här: https://educloud.ist.com/api-docs/
Är det något mer anrop som inte är implementerat ännu? 

Mvh, Jonas

Link to comment
Share on other sites

  • 0
On 3/18/2022 at 9:58 AM, Jonas F said:

Tack för svaret. Finns det något annat sätt vi kan använda för att hämta ut frånvaron?

Det gör tyvärr inte det i dagsläget.

On 3/18/2022 at 9:58 AM, Jonas F said:

Absences står med i dokumentationen här: https://educloud.ist.com/api-docs/

Det är standarden (SS12000) som används.