Jump to content

Join the future of EdTech

Moving data from point A to point B should be safe and easy - and with EduCloud it is! You get all the tools you need to take control over your data and see how and where it is shared in real time.

Sign Up
  • 0

/absences returnerar 400 - Wrong data in the response


Jonas F
 Share

Question

Hej!
Gällande SS12000 och absences . Försöker hämta ut frånvaro och får felkod 400 tillbaka. Andra anrop har fungerat bra.

400
message: "Wrong data in the response."
code: "OBJECT_MISSING_REQUIRED_PROPERTY"

Vad kan det bero på?

Mvh, Jonas

Link to comment
Share on other sites

12 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Hallå Henrik.

Tack, det går bra. Vi har nu ett API för att läsa frånvaro.
Dokumentationen finns här: https://ist-group-ab.stoplight.io/docs/students/5gdwud6vg21vl-attendance

Access är dock ingenting som jag driver eller har någon vidare bra koll på (jag är så mycket tekniker man kan vara 😃 ).
Det får du gärna ta med er kontaktperson.

Det jag däremot kan hjälpa till med är om det finns några frågor när ni sedan implementerar det.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Tack för svaret. Finns det något annat sätt vi kan använda för att hämta ut frånvaron?

Absences står med i dokumentationen här: https://educloud.ist.com/api-docs/
Är det något mer anrop som inte är implementerat ännu? 

Mvh, Jonas

Link to comment
Share on other sites

  • 0
On 3/18/2022 at 9:58 AM, Jonas F said:

Tack för svaret. Finns det något annat sätt vi kan använda för att hämta ut frånvaron?

Det gör tyvärr inte det i dagsläget.

On 3/18/2022 at 9:58 AM, Jonas F said:

Absences står med i dokumentationen här: https://educloud.ist.com/api-docs/

Det är standarden (SS12000) som används.
SS12000 är utformat så att man som implementatör inte nödvändigt implementerar hela standarden fullt ut, men ändå kan följa den, och det är hos oss under utveckling så all data vi besitter kan ta tid att lägga in, samt att viss data har vi inte överhuvudtaget, vilket vi då aldrig kommer ha med (rum är ett sådant exempel).

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Hej Henrik.
Det blir tight att få ut det i Q4. 

Det håller på att arbetas på ett nytt internt verktyg för att bättre hämta ut data från schemahantering-systemet. Det kommer komma ut nu i Q4, men för att få ut det via SS12000 så kommer det behövas mer tid till att mappas om till SS12000. Kan tyvärr inte säga exakt när det kommer att komma tyvärr.

Jag gör en notering och svarar i denna tråden när jag har mer info kring detta.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0
On 2/2/2023 at 12:20 PM, Jonas Erlandsson said:

Hallå Henrik.

Tack, det går bra. Vi har nu ett API för att läsa frånvaro.
Dokumentationen finns här: https://ist-group-ab.stoplight.io/docs/students/5gdwud6vg21vl-attendance

Access är dock ingenting som jag driver eller har någon vidare bra koll på (jag är så mycket tekniker man kan vara 😃 ).
Det får du gärna ta med er kontaktperson.

Det jag däremot kan hjälpa till med är om det finns några frågor när ni sedan implementerar det.

Kommer inte frånvaro att implementeras i ert SS12000-api? Kände inte alls till detta "Students"-api...

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Det finns för närvarande inte i roadmappen att lyfta in det i SS12000. Givetvis vill vi ha ett så komplett SS12000 som möjligt så det kommer att komma förr eller senare, men det ligger mycket annat i pipen som måste göras innan vi kan expandera vårt SS12000-api.

Students-apiet är i design-fas. Finns ingen implementation på det och kommer ändras framöver.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. You can also read up on our Privacy Policy