Jump to content

Join the future of EdTech

Moving data from point A to point B should be safe and easy - and with EduCloud it is! You get all the tools you need to take control over your data and see how and where it is shared in real time.

Sign Up
  • 0

Examensbevis, Studiebevis samt Grundläggande behörighet


Jonas F
 Share

Question

Hej, jag hämtar ut betyg mm och skulle även gärna vilja få ut information om eleven har fått Examensbevis, Studiebevis och Grundläggande behörighet. Finns den informationen att hämta från APIet? Eller finns det annars något annat sätt att få fram den informationen?

Mvh, Jonas

Link to comment
Share on other sites

5 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Hej Jonas.

Förstår jag dig rätt i att du vill göra en request för att hämta ut ifall eleven har examensbevis, studiebevis eller grundläggande behörighet?
Det finns tyvärr inget stöd för det i SS12000 av det jag kunnat läsa mig till.

Jag kollade även med ett par av våra produktägare för att se om man på något smart sätt skulle kunna beräkna detta själv baserat på betyg och studiepoäng på syllabuses eller liknande, men det är ganska mycket affärslogik som är avgörande i de beräkningarna, så baserat på SS12000-datan så blir det nog väldigt svårt att generera den informationen också tyvärr.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Hej, 

Tack för svaret, det var synd, men jag tror att vi borde kunna göra samma beräkningar bara datat finns tillgängligt. Menar du att SS12000 datan inte innehåller allt det som behövs för det? 

Mvh, Jonas

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ja precis. Det är olika regelverk som används för att göra de beräkningarna och SS12000 har inget sätt att känna till det.

Exempelvis kan en regel vara att vissa kurser som ska användas istället för andra, vilket gör att när man hämtar datan så kan man inte anta att alla delar ska räknas in (och då även inte räknas in).

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Hallå igen Jonas.
Nej, inte i SS12000 åtminstone. Man får kontakta TK450 (SIS) som äger specifikationen om man anser att den informationen behöver finnas där.
Vi kan inte göra några ändringar i SS12000 utan måste följa standarden.

Man skulle säkert kunna ta fram sådana APIer utanför SS12000 som åstadkommer det, men det skulle helt klart bli en fråga för sälj/projektledare.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. You can also read up on our Privacy Policy