Jump to content

Join the future of EdTech

Moving data from point A to point B should be safe and easy - and with EduCloud it is! You get all the tools you need to take control over your data and see how and where it is shared in real time.

Sign Up
  • 0

Utdrag som finns i Extens men inte i eduCoud


NightFlash
 Share

Question

Tjo!

Har en del olika problem / funderingar.

1. Försöker hämta ut betyg på våra elever som går på gymnasiet och om jag har tur så kanske jag får ut 1 ensamt betyg på en ÅK3:a. Borde det inte finnas mer där efter 2 avslutade år?

2. Vill hämta ut studieplaner men det är bara blankt, vi har reliken Dexter kvar i kommunen och där finns fina studieplaner som kommer från extens så borde de inte finnas via eduCloud också?

3. Försöker hämta ut personalroller (dutyRole) men får bara ut "Annan personal" även om det ska finnas tjänster som admin personal, lärare, skolledare osv. Dock får jag inte ut något av dessa.

4. En log shot här, vi hade tidigare FirstClass med e-post i Extens, så i vår miljö finns fälten Användarnamn & Lösenord som vi fortfarande använder för alla våra elever i kommunen.
Jag gissar att dessa fält är något extra lösning som inte kommer gå att få ut men har inget att förlora på att fråga 😃

Tack på förhand!

Mvh Fredrik

Fredrika Bremergymnasiet / Haninge Kommun

Link to comment
Share on other sites

1 answer to this question

Recommended Posts

  • 0

Hej Fredrik

Jag skulle rekommendera att du skapar ett ärende hos supporten med exempel på dina sökningar.

Då kan vi titta närmare på dina frågor.

När det gäller användarnamn och lösenord så innefattas ju inte det av stadarden som du kontstaterar.

Mvh Mattias

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. You can also read up on our Privacy Policy